شما اینجا هستید : صفحه اصلی مقالات
مقالات

تصميمات اخلاقي و رفتار مرتبط با آن در بازاریابی

با وجود توجه گسترده به موضوع اخلاق در بازاريابي، هنوز در زمينه تاثير آن در رفتار خريدار، تحقيقات چنداني انجام نشده است. با وجود آن كه مصرف‌كنندگان بخش كليدي فرايند معامله مي‌باشند، تاكنون مدل‌هاي تئوريك چندي در خصوص فرايند تصميم‌گيري به هنگام روبرو شدن با موضوعات اخلاقي در كسب و كار مطرح شده است.

اين مدل ها شباهت هايي با يكديگر دارند واز جمله اين كه، هر يك از آنها فرايند تصميم‌گيري را شرح داده و رفتار را به عنوان نتيجه اين فرايند مطرح مي‌كنند .

از ميان تمامي اين مدل ها و تئوري‌ها، برخي بيش از سايرين رفتار مصرف كننده را تشريح مي‌كنند و از اين رو به صورت گسترده‌اي مورد استفاده قرار گرفته اند كه به معرفي آنها مي‌پردازيم.

2020-10-26 12:08:57 مشاهده بیشتر مطلب ...

شناخت نیاز مشتری، رکن بازاریابی مدرن

خواستهای مردم تقریبا نامحدود، اما منابع محدود است. خواست، گونه ای از نیاز است که در اثر فرهنگ و شخصیت فردی متاثر از فضای فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی حاکم بر محیط زندگی افراد شکل میگیرد. بنابراین آنها با توجه به مقدار پولی که دارند محصولاتی را انتخاب میکنند که دارای بیشترین ارزش باشد و به بهترین شکل ممکن نیازهای آنها را برآورده سازد. اگر خواست، با پشتوانه قدرت خرید همراه باشد به صورت "تقاضا" درمی آید. مصرف کنندگان محصول را به عنوان مجموعهای از امتیازات میپندارند و محصولاتی را انتخاب میکنند که در ازای پولی که میدهند بهترین باشد. بنابراین سیستم چاپ دیجیتال به معنی سیستمی با قیمت تمام شده کمتر و برای تیراژهای محدود و حداکثر ۳ رقمی در زمانی کوتاه است. دستگاه چاپ ۴ و ۵ رنگ افست سیستمی با کیفیت تر و گرانقیمت برای کارهای با تیراژ بالاست. افراد با توجه به میزان امکانات و خواسته های خود محصولاتی را درخواست میکنند که بیشترین مزایا را به آنها برساند و بر میزان رضایت مندی آنان بیفزاید.

2020-10-26 09:13:02 مشاهده بیشتر مطلب ...

اهداف شرکت‌ها از انجام برنامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری

شرکت‌ها از انجام برنامه های  مدیریت ارتباط با مشتری  اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند اما آنچه بیش از همه در پژوهش های مختلف ذکر شده 6 هدف زیر است:

افزایش فروش: یکی از اساسی ترین دلیل مشارکت در بازاریابی خیرخواهانه است.

بالا بردن جایگاه شرکت: تصویر یک شرکت ممکن است به دلیل ارتباط با یک امر خیر یا سازمان مورد قبول، ارتقاء یابد و منجر به بهبود ارتباط و دید شهروندان نسبت به مسئولیت اجتماعی می شود

خنثی کردن تبلیغات منفی: استفاده از  مدیریت ارتباط با مشتری  به عنوان پاسخ به تبلیغات منفی می تواند سلاح موثری باشد

2020-10-23 16:13:21 مشاهده بیشتر مطلب ...

مفهوم بازاریابی خیرخواهانه

بازاریابی خیرخواهانه یک شیوه نوین بازاریابی است که بر اساس آن یک بنگاه اقتصادي متعهد به مشارکت یا تخصیص بخشی از درآمد حاصل از فروش به یک امر خیر که اغلب در مدت زمان اعلام شده، براي یک محصول خاص و درباره یک امر مشخص، می شود. در این شیوه بازاریابی معمولا بنگاه اقتصادي با یک سازمان خیریه مشارکت نموده که هدف از آن افزایش فروش براي یک محصول خاص و هم چنین تامین مالی یک امر خیر است .

2020-10-25 02:02:50 مشاهده بیشتر مطلب ...

بازاریابی خیرخواهانه

با رقابتی‌تر شدن فضاي اقتصادي در سطح دنیا، بنگاه هاي اقتصادي به دنبال خلق ارزش هاي نوینی براي مشتري می‌گردند که می تواند بعنوان مزیت رقابتی مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت موجب افزایش سودآوري آنها شود. از طرف دیگر مصرف کنندگان امروزي نیز نسبت به ابعاد اجتماعی مصرف خود حساس تر شده و در حال استفاده از قدرت خرید خود براي تغییر در جامعه می باشند. به عبارت دیگر آنچه مصرف کنندگان امروزي جستجو می کنند، شواهدي براي اثبات حسن نیت بنگاه اقتصادي است نه صرفا کیفیت و قیمت کالاي تولیدي.

2020-10-24 06:20:12 مشاهده بیشتر مطلب ...